Kuro

Musaigen no Phantom World

21 mensagens neste tópico

                                                          kyoani.png-large.png.jpg

 

Kyoto Animation: Myriad Colors Phantom World Novel Gets Anime

 

Fantasy novel won honorable mention at Kyoto Animation Awards

 

The official Twitter account for studio Kyoto Animation announced on Friday that Sōichirō Hatano's Myriad Colors Phantom World (Musaigen no Phantom World) will get an anime adaptation.

 

Sinopse

 

The story takes place in the near future, in a world born of human imagination. What humans would call ghosts or monsters appear, and they come to be called "phantoms." The main character, Haruhiko Ichijō, is a first year at Hosea Academy along with his upperclassman Mai Kawakami, who fights phantoms with the ability "Spirit of Five Elements," Izumi Reina, who has the ability "Phantom Eater," and Koito Minase, who fights phantoms in solitude. They experience the ups and downs of high school life before a certain incident leads them to the truth of this world.

 

Pv da VN

 

http://www.youtube.com/watch?v=1L8QXJ6GNoQ

 
@ANN

 

Partilhar esta mensagem


Link para a mensagem
Partilhar nas redes sociais

Fiquei interessado. Parece que vai ser uma boa historia. Fico a espera :D

Partilhar esta mensagem


Link para a mensagem
Partilhar nas redes sociais

Mais um na linha do Kyoukai no Kanata.

Partilhar esta mensagem


Link para a mensagem
Partilhar nas redes sociais

Estou interessado no Anime. Existe data de lançamento?

Partilhar esta mensagem


Link para a mensagem
Partilhar nas redes sociais

Estou interessado no Anime. Existe data de lançamento?

 

Ainda não.

Partilhar esta mensagem


Link para a mensagem
Partilhar nas redes sociais

Estreia em Janeiro.

 

Imagem promocional:

9yLjLcf.jpg

 

Cast:

haruhiko.png.jpg
Hiro Shimono as Haruhiko Ichijo, a 15-year-old first-year A-class student in Hosea Academy's High School Division.

 

 

mai.png.jpg
Sumire Uesaka as Mai Kawakami, a 16-year-old second-year A-class student in Hosea Academy's High School Division.

 

 

reina.png.jpg
Saori Hayami as Reina Izumi, a 15-year-old first-year B-class student in Hosea Academy's High School Division.

 

 

koito.png.jpg
Maaya Uchida as Koito Minase, a 16-year-old first-year C-class student in Hosea Academy's High School Division.

 

 

ruru.png.jpg
Azusa Tadokoro as Ruru, a fairy phantom who can fit in the palm of a human's hand.

 

 

kurumi.png.jpg
Misaki Kuno as Kurumi Kumamakura, a 10-year-old fourth-year 2-class student in Hosea Academy's Elementary School Division.

 

 

arisu.png.jpg
Kikuko Inoue as Arisu Himeno, a 26-year-old Japanese language instructor for Hosea Academy's High School Division.

 

 

Additionally, the website also revealed the character designs for Shosuke Morohashi, a 15-year-old first-year A-class student in Hosea Academy's High School Division. The site has not yet revealed his voice actor.

shosuke.png.jpg

 

Tatsuya Ishihara (The Melancholy of Haruhi Suzumiya, Love, Chunibyo & Other Delusions!, Sound! Euphonium) is directing the series, and Kazumi Ikeda (Clannad television anime, second Kanon television anime, Love, Chunibyo & Other Delusions!) is designing the characters and serving as chief animation director. Shirabi provided the original illustrations for Hatano's novel. Fumihiko Shimo (Kokoro Connect, Infinite Stratos, Clannad) is in charge of series composition, and EFFY is composing the soundtrack.

 

SCREEN mode (Gingitsune, Gundam Build Fighters Try, Kuroko's Basketball) will perform the opening theme and Azusa Tadokoro will perform the ending theme.

 

The other staff members are as follows:

Art Director: Mikiko Watanabe
Color Key: Kana Miyata
Accessories Planning: Hiroshi Karata
Phantom Design: Shinpei Sawa
Director of Photography: Ryuuta Nakagami
Sound Director: Yota Tsuruoka

 

@ANN

Partilhar esta mensagem


Link para a mensagem
Partilhar nas redes sociais

Novo key visual:

d55Wb4L.jpg

 

PV:

 

^Com musiquinha da opening pelos SCREEN mode.

Editado por Ryuuken

Partilhar esta mensagem


Link para a mensagem
Partilhar nas redes sociais

Até gostei do 1° episódio... Mas foi algo genérico.

Partilhar esta mensagem


Link para a mensagem
Partilhar nas redes sociais

começando no meu percurso de muitos comments

 

Vi o epi , e... não gostei nem desgostei , como o  muta disse ^ , foi algo muito generico  , mas com potencial para ser algo minimamente interessante , mas so vendo os proximos epis para dizer + alguma coisa

mas a minha 1º impressão é basicamente isso , algo generico mas com 1 historia que pode virar interessante 

obs: gostei do mc ser inteligente , gosto de saber assim coisas da história (isto se o que apareceu for verdade )

Partilhar esta mensagem


Link para a mensagem
Partilhar nas redes sociais

O "Limbo" pareceu algo saído do Space Dancy, ri-me um bocado.

Partilhar esta mensagem


Link para a mensagem
Partilhar nas redes sociais

O que salva é a animação (é nestas situações que fico contente por a Crunchyroll ter a app na PS4). Não acredito que a Kyoani ainda desperdice esta qualidade em animes destes...

Partilhar esta mensagem


Link para a mensagem
Partilhar nas redes sociais

O que salva é a animação (é nestas situações que fico contente por a Crunchyroll ter a app na PS4). Não acredito que a Kyoani ainda desperdice esta qualidade em animes destes...

Antes este que o do pássaro que falava...

PS: Mas afinal quanto recebes da Crunchyroll para fazeres pub em _todos_ os posts que fazes? Vá, declaração de interesses cá para fora.

2 membros gostaram disto!

Partilhar esta mensagem


Link para a mensagem
Partilhar nas redes sociais

O que salva é a animação (é nestas situações que fico contente por a Crunchyroll ter a app na PS4). Não acredito que a Kyoani ainda desperdice esta qualidade em animes destes...

Antes este que o do pássaro que falava...

PS: Mas afinal quanto recebes da Crunchyroll para fazeres pub em _todos_ os posts que fazes? Vá, declaração de interesses cá para fora.

Em quantos post já viste eu a falar do Crunchyroll??
1 membro gostou disto!

Partilhar esta mensagem


Link para a mensagem
Partilhar nas redes sociais

scarring-from-burns.jpg

Partilhar esta mensagem


Link para a mensagem
Partilhar nas redes sociais

E a maioria está no tópico que criei sobre os sites de stream legais, que (infelizmente? -.-) inclui o Crunchyroll.

O resto foi para informar onde podiam ver os novos animes que estão disponíveis em Portugal, também faço se estiver no Daisuki, no Netflix e Viewster. Problema?

Ou vais também perguntar ao Ryuuken se ele ganha algo do Japão por criar tópicos sobre animes??

PS: e essa lista vai aumentar, se tiver paciência já que a CR anunciou mais, o Daisuki provavelmente irá anunciar mais um, amanhã a Yowu vai revelar onde irá transmitir os animes licenciados, por isso também podes incluir, e quando a Netflix confirmar os países do Ajin também vou lá fazer publicidade...

Editado por KothoS

Partilhar esta mensagem


Link para a mensagem
Partilhar nas redes sociais

Não disse que havia problema, apenas acho que, se estás envolvido de alguma forma com a Crunchyroll ou outro serviço de streaming, seria mais transparente se o assumisses em vez de cairem suspeitas de publicidade dissimulada :)

(sorry pelo offtopic)

Partilhar esta mensagem


Link para a mensagem
Partilhar nas redes sociais

Não disse que havia problema, apenas acho que, se estás envolvido de alguma forma com a Crunchyroll ou outro serviço de streaming, seria mais transparente se o assumisses em vez de cairem suspeitas de publicidade dissimulada :)

(sorry pelo offtopic)

Dou mais a Crunchyroll do que ela dá a mim. E para veres o meu compromisso, aqui vai uma lista dos animes que não fiz "publicidade ", porque não tive paciência para procurar o tópico ou para criá-lo: o Crunchyroll vai transmitir esta temporada o Garokawa, a terceira temporada do Yamishibai, o tio Marshmallow, o Ooya-san qualquer coisa, o Tabimachi leite show. O Netflix já adicionou o Ataque do Titã, Glicose Force, Little witch academia e a sequela, tem o Mushishi, Trigun, Death Note , Black Lagoon e mais alguns que agora não me lembro... Recebi um Tweet a dizer que a CR anunciou outro anime, vou lá ver qual é... Já volto...

P.S.: foi o GATE que eles anunciaram, podes juntar à lista.

Editado por KothoS

Partilhar esta mensagem


Link para a mensagem
Partilhar nas redes sociais

Só a KyoAni para fazer uma série destas resultar e vir ao de cima na atual poça de "animes harem magico-escolares".

Fazem sempre algo bem. Não sei o quê, mas fazem.

 

Thank the lord for this

7EWmDkh.gif?noredirect

this

Phamtom_gif1.gif

and this

tumblr_o0wxp7oRWA1twgfw0o1_540.gif

1 membro gostou disto!

Partilhar esta mensagem


Link para a mensagem
Partilhar nas redes sociais

  • Conteúdo Recomendado:

    • Ryuuken
      Por Ryuuken
      Seiken Tsukai no World Break
       

       
       
      Seiken Tsukai no World Break Anime Premieres in January
       
      Diomedia animates series with returning drama CD
       
      An official website for the TV anime adaptation of Akamitsu Awamura's Seiken Tsukai no World Break light novel series opened on Thursday, and lists the cast and staff for the series.
       
      Takayuki Inagaki will direct the anime at Diomedia (Gingitsune, My mental choices are completely interfering with my school romantic comedy) with Masakazu Ishikawa (Campione!, Kodomo no Jikan) is adapting refeia's original character designs for the series. Hiroshi Yamaguchi (Gingitsune,Comic Party) will handle series composition.
       
      The cast from the original drama CD will return in the anime, with:

      The "campus sword & sorcery" story is set in a private high school that brings together "saviors," youths with awakened memories from past lives. Some of them are Shirogane who fight enemies with weapons and techniques gleaned from the Puraana powers from their own bodies. Others are Kuroma who wipe out enemies, with magic to manipulate the Maana powers that surpass physics. A boy named Moroha Haimura enrolls in this school. He is the first person in history with past lives of both Shirogane and Kuroma.
       
      PV:
      https://www.youtube.com/watch?v=zlXhRdFMEyg
       
      SoftBank Creative's GA Bunko imprint launched the light novel series in 2012 with illustrations byrefeia (Koiken! ~ Watashi-tachi Anime ni Natchatta! ~). A manga adaptation will run in Kadokawa's Monthly Comp Ace magazine.
      @ANN
       
      Achava que já havia tópico disto... meh.
    • Death the Kid
      Por Death the Kid
      Shonen Jump's World Trigger Manga Gets TV Anime
       
      Daisuke Ashihara's sci-fi action manga about those who defend Earth from interdimensional creatures
       
       
      Viz Media describes the series as follows:
       
      World Trigger debuted in last year's 11th issue of Japan's Weekly Shonen Jump magazine. Viz Media added the series to its digital anthology version of Weekly Shonen Jump, and it will publish the first print volume on October 7.Weekly Shonen Jump's newest series is out of this world! A gate to another dimension has burst open, and from it emerge gigantic invincible creatures that threaten all of humanity. Earth's only defense is a mysterious group of warriors who have co-opted the alien technology in order to fight back!
       
      World Trigger debuted in last year's 11th issue of Japan's Weekly Shonen Jump magazine. Viz Media added the series to its digital anthology version of Weekly Shonen Jump, and it will publish the first print volume on October 7.
       
      Ashihara previously wrote the four-volume Kashikoi Inu Lilienthal manga in Japan's Weekly Shonen Jump from 2009 to 2010.
       
      @ANN
    • tiago425
      Por tiago425
      o meu sonho é fazer cosplay , eu nunca o fiz entao gostava de fazer cosplay de reiji(zwei) só que nao sei  nada do mundo de cosplay ,nao sei onde arranjar,nao sei se tenho cara para isso, nem sei qual o modelo devo seguir dele , mas gostava , tambem gostava fazer um skit com um ellen (ein) podem me ajudar com este problema 
    • Canas
      Por Canas
      Boas Pessoal
      Queria saber se alguem anda a ler o manga World Trigger? O que estão a achar ? perspetivas do manga ?